Informatie

De Supportersvereniging is een zelfstandige vereniging die alweer 46 jaar bestaat. Op 1 juli 1971 is door een enthousiaste groep trouwe supporters van de SV Angeren De Supporters Vereniging Angeren opgericht. Deze heren waren betrokken bij de oprichting:

• Wimke Jansen
  • Rein Kuster
  • Gert Peters
  • Thé Polman
  • Jan Klaassen
  • Frits Aalbers
  • Theo Scholten

In voormalig café Derksen (nu Herberg De Letste Stuyver) werden de eerste ideeën bedacht voor de oprichting van een supporters vereniging. later werd daar ook de oprichtingsvergadering van Supporters Vereniging Angeren gehouden.

Als doel hadden zij voor ogen de plaatselijke SV zoveel mogelijk te ondersteunen. In die jaren 70 is er door De Supporters Vereniging op sportpark “de Poel” begonnen met de reclamebord sponsoring langs het hoofdveld. In die tijd kregen zij, via dagblad De Telegraaf ook landelijke bekendheid met het bord: “Na sport en werken denk ook aan beide kerken”.

Door de jaren heen heeft De Supporters Vereniging haar steentje bijgedragen aan allerlei projecten binnen de SV-Angeren. Op het sportpark zijn daar diverse dingen van zichtbaar. Ook bij de organisatie rondom spannende momenten in de competitie, waarbij velen in het oranje-wit werden getooid, was De Supporters Vereniging betrokken.

Op dit moment hebben wij nog steeds als doel, zaken, die de supporters van SV Angeren belangrijk vinden, te regelen en daarnaast SV Angeren in financieel en materieel opzicht te ondersteunen.

Om deze doelstelling te realiseren heeft de supportersvereniging inkomsten nodig. Deze inkomsten bestaan in belangrijke mate uit allerlei sponsoractiviteiten en uiteraard de contributie van haar leden (slechts € 7,50 per seizoen). Verder zijn er diverse andere activiteiten waaruit inkomsten gegenereerd worden zoals bijvoorbeeld de verloting van de wedstrijdbal.

Zoals hierboven beschreven is De Supporters Vereniging onder andere verantwoordelijk voor de sponsoring. Een deel van de uitvoerende sponsorwerkzaamheden, het relatiebeheer, wordt door sponsorcommissie verricht. De sponsorcommissie is een gezamenlijke commissie van de Supporters Vereniging en SV-Angeren.

Het geld dat wij als Supporters Vereniging uit sponsoring en lidmaatschap ophalen, zetten wij in voor projecten, uiteraard in nauwe samenwerking met of op verzoek van SV Angeren. Denk daarbij aan voetbalclinics voor de jeugd, jeugdkampen, investeringen in de nieuwe kantine, de tribune, De Uutkiek, de afrastering of organiseren van bijeenkomsten voor sponsoren.

De supportersvereniging steunt uiteraard alle geledingen binnen de vereniging S.V. Angeren, Het is duidelijk dat de supportersvereniging al vele jaren een belangrijke bijdrage levert aan de financiële huishouding van SV Angeren. De hoogte van de contributie van SV Angeren voor de actieve spelers is in vergelijking met andere voetbalverenigingen in de regio aan de lage kant.

De Supportersvereniging is trots op de betrokkenheid van haar leden en sponsors. Trots op alles wat door hun groot “oranjehart” in de afgelopen jaren tot stand is gekomen. Samen met SV Angeren zullen wij ons blijven inzetten om uw financiële bijdragen zo goed mogelijk te besteden.