Voetbaltechnisch kader SV Angeren

5 augustus 2019 8:45

De berichtgeving in de diverse medio omtrent het steeds moeilijker ingevuld krijgen van kaderfuncties binnen verenigingen. Ook binnen de SV Angeren is het steeds lastiger om een voetbaltechnisch kader samen te stellen dat past binnen de algemene doelstelling van onze club en de behoefte van onze leden.

Op dit moment hebben we al geruime tijd bijvoorbeeld de navolgende vacatures:

- Leider(s) seniorenteam Angeren 3

- Trainer-coaches JO19-1

Voor het invullen van de leiderfunctie Angeren 3 is samen met de huidige spelersgroep gezocht naar mogelijkheden. Dit tot op heden zonder resultaat. Lukt het niet om voor aanvang van het seizoen de vacature(s) ingevuld te krijgen dan zal het team dit zelf op moeten pakken. Uiteraard verre van ideaal.

De JO19-1 het team … de springplank naar idealiter het eerste of tweede seniorenteam. De trainer-coaches die we nodig hebben vervullen in dit opzicht een belangrijke rol. De uitgezette vacature heeft op dit moment nog geen tot resultaat geleid. Uiteraard zal het team niet starten zonder trainer-coaches. Er zal een oplossing moeten komen. Hier wordt in overleg met de betrokken leiders hard aan gewerkt. Uiteraard heel jammer dat dit voor zo’n mooi team er al geen oplossing was gevonden.

Wat hebben we wel?
Een hele mooie mix van betrokken kaderleden zowel binnen de senioren als de junioren.
Zonder afbreuk te doen aan andere nieuwkomers …. zoals bekend hebben we met Gerrit-Jan Barten een andere trainer-coach Angeren 1 aangesteld. Voor Angeren 2 is Bryan Schmidt als trainer-coach aangesteld. Bryan wordt hierbij ondersteunt door nieuwkomer voormalig 1e elftalspeler Sander Schoonderbeek.

Vooral binnen de jeugd zien we veel betrokkenheid en samenwerking. Het ideaal beeld van één en dezelfde trainer-coach voor twee trainingen en de wedstrijd hebben we enkele jaren geleden voor veel teams al “verlaten”. De gekozen variant van verschillende kaderleden die samen een team ondersteunen werkt prima. Voor de jeugdspelers blijkt het geen probleem dat ze voetbaltechnisch door verschillende kaderleden ondersteunt en begeleid worden. Deze lijn hebben we ook voor het seizoen 2019-2020 doorgetrokken.