Verslag zaalvoetbaltoernooi jeugd

5 januari 2016 7:45

Op 30 december 2015 is het eerste zaalvoetbal toernooi voor de gehele jeugdafdeling van SV Angeren gehouden in de Wanmolen te Zetten. Hier volgt een kort verslag van deze geslaagde dag.

Om 13.15 uur starten we met het toernooi van de  E1-E2-F1. 21 Jongens en 1 meisje streden verdeeld in 4 teams om de titel. Na een aantal wedstrijden was al duidelijk dat PSV het team was om te verslaan. Na de voorronde waarbij vier teams tegen elkaar speelden bleek het team van PSV het sterkste, gevolgd door Vitesse, Feyenoord en AJAX. AJAX was net voor aanvang van het toernooi verzwakt door het wegvallen van Troy Gielingh hij was geblesseerd. De finale werd gespeeld tussen Vitesse en het ongeslagen PSV. PSV bleek ook hier te sterk en won de finale gedecideerd met 4-1.

Ajax trapt af
Ajax trapt af bij de F1, E1 en E2

Vitesse in de aanval
Vitesse in de verdediging bij de F1, E1 en E2

Helaas hadden we te weinig aanmeldingen om een toernooi voor de F2-F3 en mini’s te organiseren. Echt jammer voor de jongens en meisjes die zich wel hadden aangemeld.

Het is een leuk en sportief toernooi geworden met goed voetbal, onder leiding van de uitstekende scheidsrechters Glen Peters, Thyme van Bon, Matiz Garttener en Bart van Dinter. Met als eindresultaat:

1. PSV

Ties Scholten

De winnaars
De winnaar PSV bij de F1, E1 en E2

Om 15:00 uur mocht de C en D Jeugd aftrappen. 31 jongens verdeeld over 4 teams gingen met elkaar de strijd aan. Ook nu weer onder de leiding van Glen, Thyme, Matiz en Bart. Na de voorronde waar sportief maar wel tot de laatste snik werd gestreden om de overwinning, met prachtige doelpunten bleek ook nu weer één team de boventoon te voeren. Nederland ging ongeslagen naar de finale. In de laatste wedstrijd van de voorronde plaatste Spanje zich na een zware strijd ten koste van België voor de finale. Na een spectaculaire strijd om de 3e plaats einduitslag 1-1 en met strafschoppen beslist door Daan Kemperman werd België met 2-1 verslagen. Jammer genoeg bleek het team van Nederland veel te sterk voor de moegestreden Spanjaarden met als resultaat 5-1. Een prachtig toernooi werd met de volgende uitslag afgesloten:

1. Nederland

Seb Sluiter

Bart Bolder

Spanje zit te wachten
Spanje zit te wachten bij de c en B jeugd

Als laatste waren de A en B junioren om 17:00 uur aan de beurt. Glen, Thyme, Matiz en Bart hadden de gehele dag gefloten maar moesten nu ook aan de bak. Albert Arends en Wilfred van Bon namen de fluit over. 33 jongens verdeeld over 6 teams speelden allemaal één keer tegen elkaar. Het werd een spannend toernooi met goed combinatie voetbal, volop strijd, geweldige doelpunten en technische hoogstandjes. De teams bleken aan elkaar gewaagd. Ook waren er verdedigers die echte doelpuntenmakers bleken te zijn, zoals Kevin Tiellemans die vooraf nog had gezegd “zaalvoetbal is niets voor mij” We hadden ook nog een Maradonna, die de hand van God in de zaal introduceerde. Joep Kuster bleek Maradonna goed bestudeerd te hebben. Mike Scholten bleek nog niet vermoeid te zijn en speelde zijn tweede toernooi op de dag ook dat ging hem goed af. Het werd een echte strijd om de eerste plaats met veel close uitslagen. Uiteindelijk bleken 2 teams het sterkst. Team A won het beslissende duel tegen Team D met 2-1 en werd na 5 wedstrijden met 13 punten de winnaar van het toernooi. Hieronder de uitslag.

1. Team A

Mike Scholten

Actiefoto A en B jeugd
Actiefoto bij de B en A

Wij als organisatoren willen alle vrijwilligers bedanken voor hun inzet. Hopelijk kunnen we van dit toernooi een traditie maken?

Johan Peters,

Wilfred van Bon