Voedselinzamelingsactie Oekraïne

14 maart 2022 22:15

Vrijdag 8 en zaterdag 9 april 2022 van 10.00 tot 18.00 uur is er een grote Voedselinzamelingsactie voor Oekraïne in zoveel mogelijk supermarkten in de gemeenten Overbetuwe en Lingewaard. Hierbij hebben wij jouw hulp nodig

Deze actie wordt georganiseerd door de gezamenlijke kerken in de gemeente Overbetuwe en Lingewaard in samenwerking met de Rotaryclubs Elst Over-Betuwe, Midden Betuwe-Valburg en Lingewaard-Bemmel en Stichting Leergeld Oost- Betuwe.

Er wordt gewerkt in twee shiften van vier uur (10.00-14.00 uur en 14.00-18.00 uur) in de supermarkten. Per shift zijn er zes mensen nodig (twee om klanten te informeren (flyeren) bij binnenkomst, twee bij een kraam in de winkel met artikelen voor Oekraïne en twee voor de inname van de artikelen). Per supermarkt hebben we dus 12 mensen (jong en oud) per dag nodig. Met 23 supermarkten, zijn dat 276 vrijwilligers per dag.

De lijst met in te zamelen artikelen voor Oekraïne is afgestemd met de hulporganisaties. Transport en distributie naar Oekraïne zijn geregeld, mede dankzij hulp van de Voedselbanken Arnhem en Nijmegen.

Jouw hulp (voor 1 of 2 shiften van 4 uur) is van harte welkom. Als je het leuk vindt om te helpen (met je partner, familie, vrienden, clubleden) geef je dan zo snel mogelijk op doch uiterlijk 25 maart bij Wichert (e-mail: [email protected]) met vermelding van je naam, aantal shifts en eventuele voorkeur van tijd en supermarkt.

Rond 1 april 2022 ontvang je dan het rooster. Ter informatie: Cor Hendriks en Jan Luiten verzorgen samen de coördinatie voor Lingewaard.

You for Ukraine

Alvast hartelijk dank voor je medewerking.

Wichert van Olst     Cor Hendriks          Jan Luiten

06-83116898           06-42433971          06-37143562