Dag van de vrijwilliger: Iedereen bedankt!

7 december 2015 4:00

Vandaag (7 december) is het Nationale Vrijwilligersdag. Voor de KNVB een mooie aangelegenheid om alle vrijwilligers te bedanken voor hun bijdrage aan het voetbal. Uiteraard staat SV Angeren hier helemaal achter en willen wij ook van deze gelegenheid gebruik maken om ook onze vrijwilligers van harte te bedanken!

Heerlijk gevoetbald afgelopen weekend? Dit was niet mogelijk zonder al die vrijwilligers die weer de handen uit de mouwen staken voor hun club. In het bijzonder bedanken wij onze KNVB-vrijwilligers die zich ieder seizoen weer inzetten als bestuurslid, rapporteur, lid van de tuchtcommissie of scout.
Nederland telt ruim 3100 voetbalverenigingen. Wekelijks zorgen honderdduizenden vrijwilligers bij deze verenigingen er voor dat miljoenen mensen actief en passief van het voetbal kunnen genieten. Allemaal leveren zij op hun eigen manier een bijdrage.

Vrijwilligers bedankt
Van de dames en heren achter de bar tot de terreinknechten op het veld. Van de schoonmakers in de kleedruimten tot de webmaster achter de computer. Van de jeugdtrainers in de regen tot de lijnentrekkers op het gras. Samen maken zij het wekelijks weer mogelijk om van voetbal te kunnen genieten.

Vrijwilliger

Wist je dat...
- Honderdduizenden vrijwilligers het mogelijk maken om elke week te voetballen
- Zij ervoor zorgen dat er jaarlijks 750.000 wedstrijden gespeeld kunnen worden
- 50.000 trainers doordeweeks hun voetballers optimaal klaarstomen voor de wedstrijd
- 750.000 trainingshesjes gewassen moeten worden na een regenachtige training
- 5.000 kilometer aan witte krijtlijnen op natuurgrasvelden voorafgaand aan elk weekend getrokken moeten worden
- 2.346 voetbalkantines hun deuren op zaterdagochtend om half 8 openen
      - 17.192 kleedkamers elke week schoongemaakt moeten worden
      - 525.000 wedstrijdformulieren en 225.000 uitslagenformulieren jaarlijks correct ingevuld moeten worden
      - In de rust gemiddeld zo'n 950.000 kopjes thee/bekers limonade worden ingeschonken
      - Dit gelijk staat aan ongeveer 1750 badkuipen vol aan drankjes
      - 3.115 penningmeesters (veld en zaal) na een heerlijk voetbalweekend hun kas moeten tellen

Vrijwilliger

De Supervrijwiligers
Wie zijn eigenlijk de vrijwilligers van Nederland? Om hen een gezicht te geven heeft de KNVB het afgelopen jaar iedere maand een filmportret van een markante vrijwilliger gemaakt.

Hier kunt u het gehele artikel lezen en nog enkele mooie filmpjes bekijken:
Deel 1 en Deel 2