Kantinenieuws maart 2020

8 maart 2020 20:15

Wijziging bier(prijs) en aanspreekpunt kantine

Onlangs hebben wij de leden geïnformeerd over een aanpassing van de bierprijs i.v.m. de overgang van Krombacher naar Heineken. Het betreft hier een aanpassing van de prijs als gevolg van het feit dat we nu glazen van 20 cl gebruiken en overgaan naar glazen van 25 cl. Door omrekening zouden we uitkomen op een prijs van € 2,37 per glas. Het betreft hier dus geen prijsverhoging, maar aanpassing. Het bestuur is van mening waarom het uit te leggen is een bierprijs van € 2,40 te hanteren, echter dit is ook een gevoelskwestie. Wij hebben in het bestuur dan ook besloten om de prijsaanpassing te matigen en € 2,20 voor een pilsje te rekenen. Uiterlijk na het seizoen 2020/2021 gaan we bekijken wat deze matiging voor een effect heeft op de totale financiële huishouding van de SV Angeren. Mocht dit (sterk) negatief zijn, zullen wij naast de uitgaven ook kritisch kijken naar contributiebedragen en prijzen in de kantine.

Op 11 maart wordt de tapinstallatie aangepast naar de “Heineken-look and feel”. Vanaf dat moment kunnen we ook (beperkt) speciaal bier van de tap aanbieden. Zeker is dat we Heineken 0.0 zullen gaan tappen. Prijzen daarvan moet nog worden vastgesteld.

Wilma Janssen heeft aangegeven aan het eind van het seizoen te willen stoppen als aanspreekpunt voor kantinezaken. Als gevolg daarvan zijn wij in contact gekomen met Gerben Kuster.

Dit heeft geleid tot een samenwerking met de VOF De Letste Stuyver van Gerben Kuster. De belangrijkste afspraak met Gerben is dat hij vanuit zijn bedrijf, Michel Scholten (of een vervanger) voor een bepaald aantal uren in de week gaat detacheren. Michel wordt dan kantine-coördinator en is in die hoedanigheid o.a. verantwoordelijk voor:

• Aanspreekpunt voor kantine zaken
  • Inkoopactiviteiten
  • Het begeleiden en ondersteunen van kantinevrijwilligers
  • Het (laten) inwerken van nieuwe kantinevrijwilligers, waaronder het toezien op het hebben van het IVA-certificaat.
  • Het samen met de kantinevrijwilligers handhaven van het alcoholverbod voor bezoekers onder de 18 jaar.

In de afspraken met VOF De Letste Stuyver is vastgelegd, dat de bezetting van de bardiensten (vooralsnog) een verantwoordelijkheid van de SV Angeren blijft. Dit betekent dat het vrijwilligersbeleid van toepassing blijft. Bij deze nogmaals een beroep op iedereen om ook daadwerkelijk een steentje bij te dragen. Inmiddels heeft Martijn Eeuwes een mooie roostertool op de site gezet, waardoor het voor iedereen mogelijk is om zoveel als mogelijk jezelf in te roosteren op een tijdstip dat jou goed uit komt.

Alle veranderingen hebben hun tijd nodig en er zullen zich ongetwijfeld nog een aantal zaken voordoen, die voor verbetering vatbaar zijn. Laat de tijd daarin ook een beetje haar werk doen. Dit betekent niet dat wij niet openstaan voor suggesties. Als je deze hebt, wend je gerust tot Rob Harmsen. Zijn mailadres is: [email protected].

Het bestuur van de SV Angeren