SV Angeren voetbalt voor de Harmonie

31 juli 2019 13:30

Op zaterdag 24 augustus wordt een traditie voortgezet. Dan voetbalt het eerste van SV Angeren vriendschappelijk tegen het eerste van voetbalclub GVA. Deze wedstrijd aan het begin van de nieuwe competitie kent een historie van meerdere jaren. Niet alleen geldt het als een extra prikkel voor de Angerense en Doornenburgse spelers om op tijd ‘klaar’ te zijn voor het echte werk, het kent ook een afgeleid doel. De opbrengst van entreegelden én van verloting van de wedstrijdbal komt namelijk geheel ten goede aan de opleiding van leerlingen van Harmonie Angeren. De wedstrijdbal is voor dit doel geschonken door Huisman Sport uit Huissen. Het harmonieorkest zal de wedstrijd op sportpark De Poel vooraf en tijdens de rust muzikaal omlijsten. Ook dat is onderdeel van de traditionele invulling. De aftrap zal zijn om 18:00 uur en wel direct volgend op een demonstratiewedstrijd ‘walking voetbal’ verzorgd door de spelers van ‘Old Stars Lingewaard’. Deze seniorenwedstrijd van tweemaal een kwartier stapvoets voetbal wordt gespeeld op initiatief van de Stichting Welzijn Lingewaard en begint derhalve om 17:30 uur. Alle betrokkenen hopen op een brede publieke belangstelling.