Teamindeling jeugd en senioren 2019-2020

15 juni 2019 11:00

Zoals ieder jaar in de voorbereiding op het nieuwe seizoen vraagt de teamindeling veel aandacht en zorgvuldigheid. Verschillende kaderleden zijn betrokken bij de huidige teamindeling. Uiteraard gaat het om een indeling op dit moment met een voorlopig karakter. Voorlopig om in de aanloop naar de start van de competitie 2019-2020 nog ruimte te hebben voor wijzigingen. Wijzigingen niet om te wijzigen, maar wel overwogen en met betrokkenen leden, kaderleden voldoende doorgesproken

Binnen de senioren afdeling ligt het accent bij de indeling vooral op het zelfredzame karakter van de teams. Voor wat betreft 1e en 2e elftal starten we gezamenlijk. Dit ook om de nieuwe trainer-coach zelf ervaring op te laten met het potentieel. Tijdens de voorbereidingsperiode zullen de contouren zichtbaar worden van de 1e elftalselectie en de 2e elftalselectie. Op dit moment is het aantal beschikbare spelers voor 1e en 2e elftal met 34 spelers nog iets te beperkt. De komende periode wordt nog gewerkt aan het idealiter uitbreiden naar minimaal 36 spelers. Bij de andere senioren teams is het gelukt om voldoende spelers in te delen. Dit in de wetenschap, ervaring dat teams met elkaar zullen optrekken om gezamenlijk er voor te zorgen dat alle teams een voldoende wedstrijdselectie hebben. De laatste jaren werkt dit goed. Fantastisch dat we weer een damesteam hebben dat mee doet aan de 11:11 competitie. Dank aan de organisatoren.

De “krimp” binnen de juniorenteams heeft ook impact gehad op de teamindeling. Het hanteren van de basisgedachte “op leeftijd” indelen was niet toereikend. Om tot evenwichtige teams te komen moeten er spelers “vroeger” doorgeschoven worden. Indien dit het geval dan is vanuit verschillende invalshoeken de keuze afgewogen.

Onze jongste leden komen uit in de pupillenteams. Een indeling gericht op het vertrekpunt om niet te grote teams samen te stellen. Dit zou immers de gemiddelde speeltijd verlagen en juist onze pupillen moeten lekker ballen.

Zoals hiervoor aangegeven een indeling met het karakter voorlopig. De zomerstop geeft hopelijk ruimte om nieuwe leden te verwelkomen. Inherent aan de SV Angeren als kleine club is de onderlinge saamhorigheid om er met elkaar voor te zorgen dat voetballen bij de SV Angeren ook in het nieuwe seizoen gewoon leuk is.

Zijn er vragen ten aanzien van de indeling dan kan contact opgenomen worden met de betreffende coördinator.

Jan Peters

Wilfred van Bon