Verslag zaalvoetbaltoernooi jeugdteams

2 januari 2019 8:45

Op 28 december 2018 is het vierde zaalvoetbal toernooi voor de gehele jeugdafdeling van SV Angeren gehouden in de Bongerd te Bemmel.

Om 13:00 uur starten we met het toernooi onder algemene leiding van Thyme van Bon en Art Pongpanas met de pupillen (JO8-1, JO9-1, JO11-1 en JO11-2). 24 Jongens (waaronder, 1 gastspeler) en 1 meisje streden verdeeld in 5 teams om de titel. De teams waren prima door Gijs ingedeeld, het werd een ontzettend spannend toernooi. In de voorronde werden er 4 wedstrijden per team gespeeld van 8 minuten waardoor iedereen een keertje tegen elkaar moest spelen. Uiteindelijk plaatsten Vitesse met 6 punten en Feyenoord met 5 punten zich voor de finale.

AJAX met 4 punten en NEC met 3 punten speelden de troost finale. PSV met 2 punten viel af en mocht de andere teams aanmoedigen. De strijd om de derde plaats was erg spannend. AJAX eiste de derde plaats op door na shoot-outs te winnen met 2-0 waardoor de eindstand 3-1 werd (Elke speler kreeg de gelegenheid om een shoot-out te nemen). In de normale speeltijd was de wedstrijd nog onbeslist, het was 1-1. Ook de finale was ontzettend spannend. In de poule wedstrijd won Feyenoord nog van Vitesse, waardoor ze zich alsnog plaatsten voor de finale. Vitesse bleek er van geleerd te hebben en sloeg net voor tijd toe door met 2-1 te winnen. Coach Hans had de jongens goed geïnstrueerd.

Het is een leuk, sportief en spannend toernooi geworden met goed voetbal. De jongens en meisje hebben hun uiterste best gedaan. Ook willen wij iedereen bedanken m.n. de coaches Joris Giesen, Koen Wismans, Matthieu Scholten, Hans ten Westenend en Silke van Bon. De einduitslag is als volgt:

De winnaars: VITESSE

Om 15:00 uur mochten JO13-1, MO13-1 en JO15-1 aftrappen. 20 jongens en 11 meisjes (Sam Fidder was helaas ziek) verdeeld over 5 teams gingen met elkaar de strijd aan. Na de voorronde waar sportief maar wel tot de laatste snik werd gestreden om de overwinning, met veel inzet en prachtige doelpunten bleek ook nu weer dat de teams aan elkaar gewaagd waren. Duitsland en Spanje plaatsen zich voor de finale. Gezien het feit dat de speeltijd  10 minuten bedroeg en dat elk team weer 1 maal tegen elkaar speelden was er geen tijd voor een troost finale. Na de poule fase bleek Duitsland niets verloren te hebben en maar 1 keer gelijk dus dat waren 10 punten. Spanje verloor 1 maal van Duitsland en won 3 keer (9 punten). Nederland (7 punten), Italië (3 punten) en België (0 punten) mochten toekijken en de teams aanmoedigen. Dit beloofde een spannende finale te worden. Het bleek inderdaad heel spannend. Na het laatste fluitsignaal was de stand 4-4 en ook nu waren de shoot-outs weer de scherprechter. Omdat de keepers in topvorm waren bleef het erg spannend, uiteindelijk won Spanje met 3-2 waardoor de eindstand 7-6 werd. Een prachtig toernooi met hoogstaand voetbal en grote strijd werd met de volgende eindstand afgesloten:

De winnaars: SPANJE

Als laatste waren JO17-1, JO17-2, JO19-1 en JO19-2 om 17:00 uur aan de beurt. Onze twee organisators Art Pongpanas en Thyme van Bon mochten ook meedoen. Wilfred van Bon zou nu als scheidsrechte fungeren en samen met Marieta ook de tijd en stand bijhouden. 28 jongens (inclusief Art, Thyme, Matiz, Rens, Bart en Simon) verdeeld over 5 teams speelden allemaal één keer tegen elkaar. Het werd een spannend toernooi met goed combinatie voetbal, volop strijd, geweldige doelpunten en technische hoogstandjes. Één team bleek in de poule fase er bovenuit te steken namelijk team C met 10 punten. Uiteindelijk bleken 2 teams het sterkst. Zoals al eerder genoemd team C. De tweede finaleplaats bleek een prooi voor team E met 5 punten. Team A moest dus naar de kleine finale met 4 punten. (zij speelden de laatste poulewedstrijd namelijk gelijk met 2-2). Team B werd vierde met 4 punten en team D behaalde uiteindelijk maar 1 puntje en mocht al gaan douchen. De strijd om de derde plaats bleek weer heel spannend te zijn en ook nu weer werd het gelijk namelijk 3-3. Zoals bij alle andere categorieën bleek ook nu weer een shoot-out nodig. Team A was heer en meester en won met 4-1 dus de eindstand was 7-4.

De finale ging dus tussen team C en Team E. Team E had in de poule fase verloren van team C en was uit op revanche. De finale werd nog wat pikanter omdat het ook een strijd was tussen de gebroeders Mees en Seb Kuster. Team C had wel wat pech door het uitvallen al tijdens de tweede poule wedstrijd van Bram Alofs. Het werd een geweldige finale, waarbij beide teams voor kwamen maar uiteindelijk wonnen de jonkies van team E met 4-3. Een verrassende maar verdiende overwinning. Zo kwam een prachtig sportief toernooi met goed voetbal, veel spanning, mooie doelpunten door verrassende doelpuntmakers en heel veel plezier ten einde.

De einduitslag is als volgt:

De winnaars: TEAM 1E

Wij als organisatoren Thyme, Art en Wilfred willen alle vrijwilligers bedanken voor hun inzet. Met name Marieta van Bon voor het verzorgen van de catering en de EHBO. De coaches bij de JO8, JO9 en JO11 Hans Ten Westenend, Koen Wismans, Joris Giesen, Matthieu Scholten en Silke van Bon.

Art Pongpanas, Thyme van Bon en Wilfred van Bon