Voorbereiding Angeren E1 begonnen

15 augustus 2014 17:00

De E1 is het nieuwe seizoen begonnen met een heuse 'interland'. Enkel de volksliederen ontbraken.

Voorbereiding Angeren E1 begonnen

Afgelopen vrijdagavond is de E1 van Angeren begonnen aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Op het sportcomplex van Duno te Doorwerth zijn er twee wedstrijdjes van 2 x 15 minuten gespeeld tegen het uit China afkomstige FC Shenzhen Easy Strikers.

Er was nog niet getraind, en de ploeg was vanwege vakantie ook niet compleet. Hiervoor is de ploeg aangevuld met twee spelers uit de E3. Voor de wedstrijd werden er handen geschud, een gezamenlijke groepsfoto gemaakt en vaantjes uitgewisseld. De eerste wedstrijd werd nipt verloren met 4-3, terwijl de tweede wedstrijd eenvoudig met 5-0 werd gewonnen.

Twee dagen later zouden we al revanche krijgen voor het verlies, want de twee teams van Shenzhen zouden we ook tegen komen op de Kick Off Trophy bij OSC in Oosterhout. Gelijk de eerste wedstrijd kwamen we ze al weer tegen. We wonnen nu nipt met 1-0, al lieten we een aantal kansen liggen. De twee overige wedstrijden in de poule werden verloren. Nipt met 2-1 van Arnhemse Boys, en wat ruimer met 3-0 van Woezik. Door deze resultaten werden we na de pauze ingedeeld in de Runners up Poule. Weer kwamen we de Chinezen tegen. De wedstrijd tegen Shenzhen Easy Strikers 1 wonnen we met 5-0, tegen het tweede team wonnen we met 3-1. De laatste wedstrijd tegen het thuis spelende OSC wonnen we met 1-0. Waarbij wel vermeld moet worden dat deze wedstrijd vanwege het noodweer eerder werd afgebroken.

Met dit resultaat mogen we trots zijn. Zeker omdat het team (5 E1 spelers, 2 E3 spelers) alle wedstrijden zonder wissels heeft gespeeld, en op vrijdag al een wedstrijd in de benen had, en een aantal van de spelers op zaterdag nog heeft meegedaan aan de clinic van de Nederlandse Techniek Kampioenschappen.

We mogen dus wel stellen dat we de voorbereiding op een mooie manier zijn begonnen. Gespeeld tegen een Chinese ploeg. Winnaar worden van de Runner Up Poule waardoor we vijfde zijn geworden in het toernooi met een sterk deelnemersveld, is een prima prestatie. En de eerste training moet nog volgen.