Terugblik mini-Jeugdkamp 2018

25 mei 2018 10:00

Na een aantal vergaderingen met de Mini-Jeugd commissie is het dan weer zover. Op woensdag 9 mei worden de luchtkussen neergezet. Dit jaar geen tenten, de tenten bleken weggegooid te zijn. Gelukkig kunnen de slapers in de kleedkamers terecht. Zoals elk jaar hebben we weer hulp van een aantal vrijwilligers. Nadat we op donderdag de spellen hebben neergezet voor de spellenmiddag en de velden hebben uitgezet voor vier tegen vier kunnen de deelnemers komen.

Als eerste komen de JO11- en JO13-pupillen, degene die blijven slapen maken hun slaapplaats in orde en nadat de Mini’s, JO8- en JO9-pupillen aanwezig zijn, wordt om 14:45 uur een start gemaakt met het Mini-jeugdkamp 2018. Na een welkomstwoordje worden de teamindelingen voor de spellenactiviteit bekendgemaakt. Om precies drie uur starten we met de spellenmiddag. Na een felle strijd waarbij acht teams tegen elkaar strijden om de punten is team 3, onder leiding van Glen Peters met Joes Janssen, Tijn v/d Kemp, Vince Hollaar, Bibi van Vorsselen, Rens van Moerkerk en Daan Lentjes de winnaar. Na een pauze en het eten van friet met een snack gaan we om 18:15 uur beginnen met één van de hoogtepunten van het kamp het vermaarde 4 tegen 4. De voorronde wedstrijden van de eerste dag worden afgerond om 20.30 uur. Waarna de Mini’s, JO8- en JO9-pupillen zich gaan opmaken voor het ballonentrappen. Om 21:00 uur is de winnaar bekend en worden de pupillen opgehaald die niet blijven slapen.

De JO11- en JO13-Pupillen die achterblijven, gaan zich opmaken voor de “bonte avond” en daarna “slapen”. Rond 24:00 uur  Na levend Stratego, Bingo en vele verhalen is het tijd om te gaan slapen. Maar ja dat is natuurlijk een utopie de “mannen en meiden” blijven liever op. Het overnachten op sportpark de Poel is natuurlijk het hoogtepunt van het Mini-jeugdkamp. Op vrijdagmorgen na het ontbijt worden de voorrondes om 10:00 uur hervat. Na een aantal spannende wedstrijden zijn om 12:30 uur de finales bekend.

Om 13:30 uur wordt de eerste wedstrijd om de derde plaats gespeeld tussen Brazilië en Argentinië gefloten door Salem Kattaia, die later ook de finale zou fluiten. Het werd een duidelijke overwinning voor Brazilië  met de leiders Nan Kuster en Marlijn Schuring namelijk 7-2. De finale van de Mini’s, JO8- en JO9-pupillen is van een ander kaliber, het wordt een spannende wedstrijd die pas na strafschoppen wordt beslist met 4-3. Spanje die in de voorronde bijna alle wedstrijden had gewonnen verloor verrassend van Italië met de leiders Matthieu Scholten en Andy Knipping.

Tussendoor was de troostfinale van de JO11- en JO13 pupillen al gespeeld. Dit werd weer een zeer spannende strijd die na een gelijkspel 7-7 door Portugal met strafschoppen werd gewonnen. Het team van Mees Kuster won met 4-3.

De finale ging tussen Nederland en Engeland, ook dit werd weer een triller na een gelijkspel 3-3 wonnen de mannen van Jens ten Westenend de strafschoppen serie met 4-3. Beide wedstrijden werden vakkundig gefloten door Nick Rasing. Nadat beide winnende teams de bekers hadden ontvangen werd om 14:30 het mini-jeugdkamp 2018 afgesloten en keerden de deelnemers vermoeid en slaperig huiswaarts met een zakje snoep en een presentje in de vorm van een herinneringsbeker.

We willen alle vrijwilligers (ouders en spelers van de JO15- JO17- en JO19-junioren) bedanken voor hun hulp ook willen we SV Angeren bedanken voor de financiële bijdrage en het gebruik van de velden, waar komt het nog voor dat de deelnemers aan een mini-jeugdkamp kosteloos mogen deelnemen. Verder ook nog al onze sponsoren. Op naar volgend jaar, hopelijk net zoals dit jaar met prachtig zonnig weer

De Mini-Jeugd Commissie.

Winnaar Ballonnentrappen Sebastiaan ten Barge

Winnaars Italië vier tegen vier Mini, JO08-, JO09-pupillen: Sebastiaan ten Barge, Joost Eikelenboom, Siebe Molthoff, Kelsey de Vreden en Daniek Vree met de teamcaptains Andy Knipping (ontbreekt op de foto) en Matthieu Scholten