SV Angeren partnerclub Vitesse

12 februari 2018 19:00

SV Angeren heeft voorafgaand aan de wedstrijd Vitesse vs FC Groningen de handtekening gezet onder een samenwerkingsovereenkomst met Vitesse. De clubs hebben een partnercontract getekend tot en met juni 2019.

Vitesse startte eerder dit seizoen met zeven partnerclubs (MASV, Fortissimo, Eendracht, Eldenia, Arnhemse Boys, SDOO en Beekbergen). Een nieuw concept waardoor de Arnhemse Eredivisieclub met nog meer clubs in de regio kan samenwerken. Vitesse deelt op verschillende gebieden (sportief, commercieel en maatschappelijk) haar kennis met de partnerclubs en probeert daarnaast het verzorgingsgebied te vergroten.

Naast de partnerclubs werkt Vitesse ook intensief samen met negen amateurverenigingen uit de regio, de zogeheten convenantclubs. Vanuit convenantclub WSV kwam de wens om meer samen te werken met de Apeldoornse voetbalclubs. Vandaar dat S.V. Orderbos, Albatross, Columbia en Beekbergen (reeds partnerclub) ook een samenwerking zijn aangaan met WSV. Het hoofddoel van deze samenwerking is het niveau in Apeldoorn te verhogen. “Het is mooi om te zien dat convenantclubs ook onderling gaan samenwerken met partnerclubs”, aldus Joost de Wit.