Ajax, Italië en Team C!

8 januari 2018 8:15

Op 29 december 2017 is het derde zaalvoetbal toernooi voor de gehele jeugdafdeling van SV Angeren gehouden in de Bongerd te Bemmel.

Om 13:00 uur starten we met het toernooi van de JO11-1, JO11-2, JO11-3 en 2 spelertjes van JO9-1. 19 Jongens en 5 meisjes streden verdeeld in 4 teams om de titel. Na twee speelronden leek het een spannend toernooi te worden omdat alle ploegen 1 keer wonnen en 1 keer verloren. Echter na wat blessure gevallen bleken er twee ploegen toch er bovenuit te steken. De traditie clubs Feyenoord en AJAX. Na de voorronde waarbij alle teams vier wedstrijden speelden bleek het team van Feyenoord het sterkste (op doelsaldo), gevolgd door AJAX, AZ en PSV. De strijd om de derde plaats was erg spannend. AZ eiste de derde plaats op door met minieme cijfers te winnen 2-1. Ook de finale was een klassieker tussen Feyenoord en AJAX. Ik de poule wedstrijd won AJAX nog met 1-0. Echter in de finale bleef het 0-0 waarna dit jaar voor het eerst shoot-outs de beslissing moesten brengen. Elke speler kreeg de gelegenheid om een shoot-out te nemen uiteindelijk won AJAX met 4-2.

Het is een leuk, sportief en spannend toernooi geworden met goed voetbal. De jongens en meisjes hebben hun uiterste best gedaan. Ook met dank aan de coaches Andy Knipping, Gijs Selman, Jeroen Scholten en John Elbers. De einduitslag is als volgt:

Winnaar AJAX

Om 15:00 uur mochten JO13-1, JO15-1 en JO15-2 aftrappen. 27 jongens en 1 meisje verdeeld over 5 teams gingen met elkaar de strijd aan. Na de voorronde waar sportief maar wel tot de laatste snik werd gestreden om de overwinning, met veel inzet en prachtige doelpunten bleek ook nu weer dat twee teams de boventoon voerden. Duitsland en Italië gingen beide naar de finale. Omdat na de voorronde bleek dat de laatste wedstrijd hetzelfde zou worden dan de finale is er voor gekozen dat de laatste poule wedstrijd gelijk ook de finale zou worden. Na de poule fase bleek Duitsland alles nog gewonnen te hebben. Italië speelde 1 keer gelijk en won 2 keer. Dit beloofde een spannende finale te worden. Dit jaar was een er geen strijd om de derde plaats maar alleen een finale. Italië bleek uiteindelijk veel te sterk voor de moegestreden Duitsers met als resultaat een 6-2 overwinning. Een prachtig toernooi werd met de volgende eindstand afgesloten:

Winnaar Italie

Als laatste waren JO17-1, JO19-1 en JO19-2 om 17:00 uur aan de beurt. Gezien het feit dat op het laatste momenten er nog  twee afmeldingen waren mochten onze twee scheidsrechters Glen Peters en Thyme van Bon, die al de hele dag aan het fluiten waren invallen. Wilfred van Bon zou nu als scheidsrechter fungeren. 20 jongens inclusief met onze 2 invallers verdeeld over 4 teams speelden allemaal één keer tegen elkaar. Het werd een spannend toernooi met goed combinatie voetbal, volop strijd, geweldige doelpunten en technische hoogstandjes. Drie teams bleken aan elkaar gewaagd. Alleen team D had het geluk niet aan hun zijde en bereikte maar met 2 punten de strijd om de derde en vierde plaats. Uiteindelijk bleken 2 teams het sterkst. Team C stond na de poulewedstrijden  met 13 punten eerste. De tweede finaleplaats bleek een prooi voor  team B met 10 punten. Team A moest dus naar de kleine finale met 8 punten. De strijd om de derde plaats leek een formaliteit te worden gezien de eindstand in de poule maar niets bleek minder waar, team D versloeg team A vrij gemakkelijk met 6-3.

De finale ging dus tussen team C en team B. Het werd na een spannende strijd 0-0. Ook hier moesten shout-outs de beslissing brengen. Team C bleek dit het beste te doen. Gelegenheidskeeper Thyme bracht de beslissing nadat hij eerst  alle shout-outs tegenhield schoot hij de beslissende zelf binnen. Ook nu bleek team B niet opgewassen tegen team C, na twee nederlagen in de poule verloren ze ook nu weer . Maar nu pas na shout-outs. Zo kwam een prachtig sportief toernooi met goed voetbal, veel spanning, verrassende doelpuntmakers en heel veel plezier ten einde.

De einduitslag is als volgt:

Winnaar Team C

Wij als organisatoren willen alle vrijwilligers bedanken voor hun inzet. Met name Marieta van Bon voor het verzorgen van de catering en de EHBO. De coaches bij de JO9 en JO11 John Elbers, Andy Knipping, Jeroen Scholten, Gijs Selman en de scheidsrechters en tevens invallers Glen Peters en Thyme van Bon.

Johan Peters en Wilfred van Bon.