Kort verslag 75e jaarvergadering

30 november 2017 8:45

Op maandag 13 november jongstleden vond de 75e jaarvergadering plaats. De vergadering was met een kleine 30 aanwezigen (naast het bestuur) erg matig bezocht. Desondanks was het een zeer goede en constructieve bijeenkomst.

De avond begon met een welkom van voorzitter Wim Brandts die terugblikte op het verenigingsjaar 2016-2017. Na het welkom werd stilgestaan bij de dit jaar overleden leden.

Vervolgens namen de secretaris en de penningmeester respectievelijk het jaarverslag en het financieel jaarverslag met de aanwezige leden door. Met een beperkt aantal vragen en opmerkingen en na decharge op advies van de kascontrolecommissie op het financieel jaarverslag werden beiden goedgekeurd. De begroting, die er rooskleurig uitzag, in combinatie met de contributievaststelling (geen verhoging) werden vlot behandeld en goedgekeurd.

Na de pauze was er eerste de bestuursverkiezing. Joost Bouwman nam na 3 jaar bestuurslid Jeugdzaken (en daarmee jeugdvoorzitter) afscheid. Binnen de jeugd was het een roerige periode de afgelopen jaren waarin Joost veel energie in de vereniging heeft gestopt. Joost gaat er een jaar tussenuit en bekijkt daarna in welke hoedanigheid hij weer een bijdrage aan SV Angeren gaat leveren. Alexander Coeleveld komt als Ondersteunend Bestuurslid in het bestuur. Hij gaat een deel van de werkzaamheden van de Penningmeester op zich nemen. We zijn erg blij met Alexander en zijn expertise (accountskantoor).

Vervolgens was er een terugkoppeling door de werkgroep die de opdracht uit de vergadering van 4 oktober op zich had genomen om het gesprek te voeren met HAVO en GVA over mogelijk gezamenlijk verhuizen naar een nieuw sportpark. De werkgroep heeft zelf haar opdracht uitgebreid door ook met Jonge Kracht te praten. De conclusie is dat op dit moment er geen mogelijkheden zijn om met een van deze 3 verenigingen samen te werken op een nieuw aan te leggen complex. De werkgroep geeft het bestuur van SV Angeren mee dat zij zich in de verdere zoektocht naar de toekomst van de vereniging focust op verplaatsing binnen Angeren, waardoor woningbouw (en daarmee aanwas) weer een reëele mogelijkheid wordt. Daarbij is een kwalitatief goede accommodatie noodzaak. Samenwerking binnen de jeugdafdeling met een andere vereniging kan wanneer dat noodzakelijk is op zeer korte termijn gerealiseerd worden.

Na deze goede discussie werd de mogelijkheid besproken om partnerclub van Vitesse te worden. De Supportersvereniging heeft hier onderzoek naar gedaan. Vincent Janssen geeft namens de supportersvereniging een weergave van de mogelijkheden en voorwaarden om partnerclub te worden van Vitesse. De conclusie is dat er geen zwaarwegende bezwaren zijn en dat er in het bestuur verder afgewogen wordt en een besluit genomen zal worden.

In het laatste deel van de vergadering melde Wim Brandts en passant dat hij als voorzitter stopt over 2 jaar. Daarnaast is naar aanleiding van een vraag van Edwin van de Broek een werkgroep in het leven geroepen die gaat onderzoeken of SV Angeren zich mogelijk kan onderscheiden door een zaterdagvereniging te worden.

Om ca. 22.00 uur werd de vergadering gesloten.