Talentprogramma voor Jonge Bestuurders in Lingewaard

14 maart 2017 13:15

Tijdens een Lingewaard Sport! bijeenkomst van afgelopen jaar bleek, dat er binnen de sportverenigingen niet alleen behoefte is aan extra vrijwilligers maar vooral ook aan nieuwe aanwas van geschikt kader/bestuursleden.

Om verenigingen te helpen met het werven en opleiden van nieuwe jonge bestuurders gaan we daarom in Lingewaard van start met het talentprgramma 'Modern Besturen'. Dit programma is voor de vereniging een uitgelezen kans om jonge potentials binnen de vereniging warm te maken voor een functie in het bestuur!

Het talentprogramma Modern Besturen is gericht op jongeren tussen de 18 en 30 jaar die bestuurslid zijn van een sportvereniging, of die dit in de toekomst willen worden. Tijdens het talentprogramma worden ze getraind en bewust gemaakt in het effectief inzetten van hun competenties en leiderschapsvaardigheden, staan ze stil bij uitdagingen in de sport en de rol die verenigingen daarin spelen en ze leren hoe je effectief kunt besturen en daarmee verenigingen in beweging kunt krijgen.

Voor jongeren is dit een perfecte kans om hun kennis en vaardigheden op dit vlak te ontwikkelen en hun CV te verrijken.

Denk dus allen na over jongeren binnen je vereniging of in je familie/vrienden/kennissen-kring die in aanmerking komen voor dit programma en benader ze!

Het programma is gratis voor jongeren uit Lingewaard en bestaat uit 5 avonden van 3 uur. Het eerste deel vindt plaats op woensdagavond 10 mei 2017. Er is plaats voor 20 deelnemers dus wacht niet te lang met aanmelden!

Aanmelden of meer informatie kan per mail of telefonisch bij:

Nick van der Ham
Buurtsportcoach & verenigingsondersteuning

Klik HIER voor meer informatie over een soortgelijk traject.