Angeren MB1 maakt transfer

25 september 2015 19:45

Angeren MB1 bestaat helaas niet meer. Met 10 meiden kun je niet de competitie in. Gelukkig konden de meiden hun favoriete sport beoefenen.

In de afgelopen periode is op de meest uiteenlopende wijze, zoals via de website, facebook als ook vooral persoonlijk contact, geprobeerd meiden enthousiast te maken voor het meidenteam binnen de SV Angeren. De samenstelling van het team met elf meiden had onvoldoende “body” om als zelfstandig team in competitieverband uit te komen. Twee maanden geleden is het team wel als zodanig ingeschreven bij de KNVB. Een inschrijving vooral bedoeld om tijd te winnen om de benodigde uitbreiding van het aantal speelsters te bewerkstelligen. Enkel;e weken terug is gezamenlijk, speelsters, begeleiders en bestuurders de conclusie getrokken dat het meidenteam voor de competitie “ingetrokken” moet worden. Hierbij is samen concreet gekeken naar een drietal mogelijkheden om de speelsters betrokken te houden bij de voetbalsport. Optie 1 voorlopige alleen als team trainen bij de SV Angeren. Optie 2 voor de speelsters die door willen gaan met competitie voetbal de mogelijkheden bij een andere vereniging beoordelen. Optie 3 is een samenwerkingsverband aangaan met een naburige vereniging. De speelsters hebben de voorkeur voor optie 2 uitgesproken op basis waarvan contact gezocht is met Jonge Kracht dat verschillende meidenteams heeft. Een keuze vooral ook ingegeven omdat een samenwerkingsverband in de opzet en uitvoering te ingewikkeld is. Hiermee blijven de speelsters bij de voetbalsport betrokken. Jammer is natuurlijk dat ze hierdoor hun lidmaatschap bij de SV Angeren moeten inruilen voor die bij Jonge Kracht. Dit kan “tijdelijk” zijn. De speelsters hebben t.z.t. uiteraard de mogelijkheid om bij het damesteam van de SV Angeren in te stromen. Met de overschrijving van ons complete meidenteam naar Jonge Kracht is ook een intensieve afstemming tussen Joost Bouwman, voorzitter jeugdcommissie en Femke Kuster, trainer meidenteam, op dit punt beëindigd. Samen hebben ze veel energie gestopt in het behouden van het meidenteam voor de SV Angeren. Energie vooral om de betrokken speelsters te betrekken in de te maken keuzes. Hierbij ook aandacht voor het informeren van de ouders.

Van oranje naar rood! Nogmaals hoe jammer ook de SV Angeren wenst de speelsters en begeleidsters voor het seizoen 2015-2016 veel voetbalplezier. We zien jullie straks graag terug in ons damesteam.