Zaalvoetbal toernooi jeugd groot succes!!

7 januari 2017 18:15

Op 30 december 2016 is het tweede zaalvoetbal toernooi voor de gehele jeugdafdeling van SV Angeren gehouden in de Bongerd te Bemmel. Dit was een leuke geslaagde dag. Hieronder een verslag.

Om 11.45 uur starten we met het toernooi van de JO11-1, JO11-2, JO9-1, JO9-2 en JO9-3. 28 Jongens en 6 meisjes streden verdeeld in 5 teams om de titel. Na een aantal wedstrijden was al duidelijk dat twee teams er bovenuit staken, De regionale clubs Vitesse en NEC waren de teams die om de toppositie gingen strijden. Na de voorronde waarbij alle teams één keer tegen elkaar speelden bleek het team van Vitesse het sterkste, gevolgd door NEC, Feyenoord, AJAX en PSV. De strijd om de derde plaats was een echte klassieker tussen AJAX en Feyenoord. Het was erg spannend. Feyenoord eiste de derde plaats op door met minieme cijfers te winnen 1-0. Ook de finale was een echte derby tussen NEC en het ongeslagen Vitesse. Het werd ook een spannende finale waarin Vitesse ongeslagen bleef en met 1-2 de titel behaalde.

Het is een leuk, sportief en spannend toernooi geworden met goed voetbal. De jongens en meisjes hebben hun uiterste best gedaan. Ook met dank aan de coaches Andy Knipping, Gijs Selman, Rob Besselink, John Elbers en Gerard Wolters. De einduitslag is als volgt:

Winnaar Vitesse

Om 15:00 uur mochten JO13-1, JO15-1 en JO15-2 aftrappen. 29 jongens verdeeld over 5 teams gingen met elkaar de strijd aan. Na de voorronde waar sportief maar wel tot de laatste snik werd gestreden om de overwinning, met veel inzet en prachtige doelpunten bleek ook nu weer dat twee teams de boventoon voerden. België en Spanje gingen beide ongeslagen naar de finale. Beide teams speelden twee maal gelijk en wonnen twee maal. In de poulefase speelden ze gelijk tegen elkaar. Dit beloofde een spannende finale te worden. Dit jaar was een er geen strijd om de derde plaats maar alleen een finale. België bleek uiteindelijk veel te sterk voor de moegestreden Spanjaarden met als resultaat een 5-1 overwinning. Een prachtig toernooi werd met de volgende stand afgesloten:

Winnaar Belgie

Als laatste waren JO17-1, JO17-2, JO19-1 en JO19-2 om 17:00 uur aan de beurt. Wilfred en Stan hadden de hele dag gefloten, Harry van Koolwijk en Rob Hugen namen spontaan onze fluit over om te fluiten. Hiervoor onze dank. 35 jongens verdeeld over 6 teams speelden allemaal één keer tegen elkaar. Het werd een spannend toernooi met goed combinatie voetbal, volop strijd, geweldige doelpunten en technische hoogstandjes. De teams bleken aan elkaar gewaagd. Net als vorig jaar bleek Joep ook nu weer de Maradonna act uit te voeren en weer zonder resultaat. Er bleek ook sprake te zijn van broederstrijd. Glen en Julian Peters, Daan en Toon Hegeman en Jelle en Jikke Hugen streden tegen elkaar. Ook Thyme kan mooie doelpunten maken, in de laatste poule wedstrijd maakte  hij een prachtig doelpunt met de hak. Zelfs de keeper van JO19-1 Huub scoorde een keer. Renzo bleek ook te kunnen vliegen na een confrontatie met Jaap. Het werd een echte strijd om een finale plaats te bereiken. Uiteindelijk bleken 2 teams het sterkst. Team E stak er met 13 punten bovenuit. Maar de tweede finaleplaats leek in handen te zijn van team D. Ze hadden aan 1 puntje voldoende in de laatste poule wedstrijd. Maar ja, waarschijnlijk toch de spanning maar door een 4-5 nederlaag in de laatste minuut tegen naaste concurrent team A kwamen zowel team A als team D op 10 punten met beiden een doelsaldo van +8. Dus gaf het onderling resultaat de doorslag. Hoe krijg je het voor elkaar? Team B leek met 0 punten af te stevenen op de laatste plaats maar door een 3-1 overwinning in de laatste poule wedstrijd pakten ze dan toch de vijfde plaats.

De finale ging dus tussen team A en team E. Maar zoals ook al in de poule fase bleek team E met de slim en technisch meevoetballende keeper Mitch Wissing, het slangenmens Ruben Hofs, de doelpuntenmachine Bart van Dinter, de combinatie voetballer Daan Hegeman en de tactische slimme Seb Kuster het sterkst en won verdiend met 2-1. Zo kwam een prachtig sportief toernooi met goed voetbal, veel spanning, verrassende doelpuntmakers en heel veel plezier ten einde.

Winnar team E

Wij als organisatoren willen alle vrijwilligers bedanken voor hun inzet. Met name Marieta van Bon voor het verzorgen van de catering en de EHBO, gelukkig heeft Marieta geen enkele keer medische zorg hoeven te verlenen. De coaches bij de JO9 en JO11 John Elbers, Andy Knipping, Rob Besselink, Gerard Wolters, Gijs Selman en de scheidsrechters Harry van Koolwijk en Rob Hugen.

Johan Peters, Stan Janssen en Wilfred van Bon.