Michiel Huberts en SV Angeren uit elkaar

14 december 2016 13:45

Trainer Michiel Huberts en SV Angeren gaan uit elkaar. Na zesenhalf jaar komt er na dit seizoen een einde aan een succesvolle samenwerking. Dit nieuws was inmiddels al wel bekend, maar de communicatie erover heeft even op zich laten wachten. Daarover later in dit bericht meer.

In de winterstop 2010-2011 kwam Michiel aan het roer van het eerste team van SV Angeren. Als beginnend trainer gaf SV Angeren Michiel het vertrouwen om voor het eerst als hoofdtrainer aan de slag te gaan en dat vertrouwen heeft Michiel zeker niet beschaamd. Angeren 1 is onder leiding van Michiel een stabiele vierdeklasser gebleken met een mooie uitschieter in het jaar 2012-2013, waarin de nacompetitie werd behaald na het winnen van de 2e periode. Al die jaren speelde het team met een positieve spelopvatting, waarbij er (zoals SV Angeren nastreeft in het voetbalbeleidsplan) tal van jeugdspelers zijn geweest die hun debuut in Angeren 1 hebben gemaakt en waarvan er meerderen inmiddels reeds jaren een vaste plek in de selectie hebben.

SV Angeren is niet alleen blij om de wijze waarop Michiel invulling geeft aan het trainerschap van Angeren 1, maar ook om de wijze waarop Michiel met beide benen in de vereniging staat. Zo fluit Michiel wedstrijden bij de jeugd, is hij zichtbaar in alle geledingen van de vereniging en motiveert hij spelers van het eerste elftal om actief te zijn als vrijwilliger bij de jeugd. Michiel is kortom een trainer waar wij als SV Angeren trots op zijn.

Ondanks de positieve ervaringen stopt na zesenhalf jaar dan toch de samenwerking. Zowel SV Angeren als Michiel zijn van mening dat het een mooi moment is om verder te kijken. Al is dat exacte moment natuurlijk altijd moeilijk te bepalen. Ondanks dat Michiel het naar zijn zin heeft zegt hij hierover: “Zesenhalf jaar is een mooie tijd en ik heb het nog altijd erg naar mijn zin bij SV Angeren. Desondanks lijkt het me ook uitdagend om in de toekomst bij een andere vereniging aan de slag te gaan, maar de focus zal zeer zeker eerst bij SV Angeren liggen, om hier op zo’n goed mogelijke manier af te sluiten. En natuurlijk blijf ik ook nog steeds lid van de vereniging”. Voor SV Angeren is zesenhalf jaar een mooi moment om eens samen te gaan werken met iemand met andere ideeën en voor Michiel zou het mooi zijn als hij zijn vleugels elders uit zou kunnen slaan. Voor beide geldt immers: Verandering van spijs doet eten. Zowel Michiel als SV Angeren sluiten echter niet uit dat het in de toekomst opnieuw tot een samenwerking zou kunnen komen.

In de inleiding van dit stuk wordt aangehaald dat de communicatie rondom dit besluit even op zich heeft laten wachten. Reden hiervoor is de onzorgvuldigheid waarmee het bestuur van SV Angeren heeft gehandeld. Zowel in het proces (volgorde en tempo van gespreksvoering), als communicatie (te laat) zijn er steken laten vallen. Daar balen we van, maar dit kunnen we helaas niet meer terugdraaien. Tegelijkertijd maakt ons dit niet minder trots, dat we zo lang, zo goed samen hebben kunnen werken met een echte clubman.