Verslag 74e jaarvergadering SV Angeren

14 november 2016 9:45

Op maandag 31 oktober jongstleden vond de 74e jaarvergadering van SV Angeren plaats. Om 20.00 uur trapte voorzitter Wim Brandts af met zijn welkomstwoord. Hij blikte terug op het verenigingsjaar 2015 – 2016. Het was qua prestaties en organisatorisch geen uitzonderlijk seizoen. Aan het begin van het seizoen zorgdragen binnen de jeugdafdeling voor voldoende en geschikt kader was 1 van de grootste uitdagingen. Daarnaast hadden we te maken met het overlijden van bestuurslid Piet Vermeulen en vrijwilligers Fred Henriks en Bernd van Onna. Het welkomstwoord werd afgesloten met een moment van stilte voor de overleden leden van SV Angeren.

Na het welkomstwoord werd het jaarverslag 2015-2016 doorgenomen. Secretaris Ruud Muller loodst de aanwezigen door de diverse bestuursportefeuilles heen. Vanuit de vergadering was er een enkele vraag over het jaarverslag.

Aangekomen bij het financiële gedeelte van de jaarvergadering neemt Penningmeester Rob Harmsen het woord. Het financiële jaarverslag wordt doorgenomen. Er is over het afgelopen seizoen een exploitatietekort van ca. € 12.700 is. Echter, in de jaarrekening is de afschrijving van de verbouwing van ~ € 5.500,- meegenomen. Dit is vanuit de accountant verplicht, maar in een eerdere jaarvergadering is besloten om dit ten laste van het eigen vermogen te laten komen. Eigenlijk is er dus een exploitatietekort van ~ € 7.200,-. Er is voor gekozen om dit grotendeels te dekken met de revenuen van het  Job Brandts toernooi dat in het boekjaar 2016-2017 valt.

De kascontrolecommissie brengt in de persoon van Gerard Rasing positief verslag uit. De boekhouding ziet er correct en verzorgd uit. Belegstukken zijn bij de boekingsstukken gevoegd; vragen kunnen direct met belegstukken worden onderbouwd. Er zijn, voor zover wij het hebben kunnen constateren, geen onrechtmatigheden geconstateerd. De uitgaven zijn in het belang van de voetbalvereniging Angeren gedaan en zijn te relateren aan de vastgelegde verplichtingen.

De kascontrolecommissie bestaat hiernaast uit Ghislaine Hoenderboom en Wilie van Koolwijk. Ghislaine treedt af en Geert Bouwman neemt vanaf volgende jaarvergadering die plaats in.

Vervolgens wordt de begroting voor het boekjaar 2016-2017 besproken. Net als voorgaande jaren staat er druk op de begroting. Het bestuur heeft in het totaal een aantal knelpunten moeten oplossen ivm dalende inkomsten en stijgende kosten. Het bestuur is dan ook erg blij met de supportersvereniging die 6.000,- in de exploitatie voor haar rekening neemt en een aantal substantiële kostenposten overneemt. Daarnaast is het bestuur genoodzaakt om een contributieverhoging (20,- per senior en 15,- per jeugdlid) door te voeren en de consumptieprijzen in de kantine met gemiddeld 6% te verhogen. De vergadering heeft begrip voor deze keuzes, heeft aanvullende vragen, maar stemt in. De begroting 2016-2017 wordt vastgesteld.

Na de pauze volgt de bestuursverkiezing. Paul van Koolwijk, Jorg Harmsen en Rob van Moerkerk worden gekozen op respectievelijk de portefeuilles Wedstrijdsecretaris, Ondersteunende zaken en Opstallen, Terreinen & Materialen. De vergadering gaat akkoord

Wim Brandts, Jan Peters en Joost Bouwman zijn aftredend en herkiesbaar. De vergadering gaat akkoord.

Na de bestuursverkiezing geeft de voorzitter aan dat 9 van de 13 bestuursfuncties bezet zijn.  Voor openstaande 2 portefeuilles is een acceptabele situatie gecreëerd. De portefeuille Kantinezaken wordt door een kantinecommissie onder leiding van Wilma Janssen en Karin van de Velde ingevuld. De portefeuille Supportersvereniging wordt ingevuld door Paula Thuis die niet formeel de portefeuille bezet maar in de praktijk wel de gewenste invulling geeft. SV Angeren is dus nog steeds op zoek naar minimaal 2 bestuurders!

In de mededelingen wordt de situatie met betrekking tot het gebruik van het handbalveld besproken. SV Angeren kan helaas alleen in zeer uitzonderlijke gevallen (mits afgestemd met de buurt) gebruik maken van het handbalveld. Ook het beoogde programma van het jubileumweekend Angeren 75! (sept 2017) wordt gepresenteerd.

Tot slot de rondvraag. Er is 1 vraag door het bestuur zijn beantwoord. Daarna wordt de jaarvergadering afgesloten.